Etiketter

, , , , , , ,

Har väldigt länge känt mig oinspirerad till att göra något nytt och roligt till frukost men efter order från lite olika håll och kanter att komma med nya recept så har jag nu blivit sugen på att göra något nytt. Idag resulterade det i den här sjukt goda mugcaken :)

Mugcake med choklad och bananfyllning
1 portion (frukost)

Mugcake:
1 dl havregryn
1 msk kokosmjöl
1 tsk bakpulver
3/4 dl äggvita
2 msk äppelmos (jag gör mitt eget, recept här)
1 krm vaniljpulver
1 msk mjölk
ev. sötning (honung, stevia, agave)

Choklad och bananfyllning:
1/2 banan
1 msk kakao
ev. sötning (honung, stevia, agave)

1. Mixa alla ingredienser till mugcaken i en matberedare så att de blandas väl. Häll sedan hälften av smeten i en skål.

2. Mixa sedan ihop banan och kakao till en slät smet. Häll den i skålen över mugcakesmeten.

3. Häll sedan på resten av mugcakesmeten och sätt in i micron på högsta effekt i 1,5-2,5 minuter.

4. Toppa med något gott, jag hade keso, nektarin och blåbär!

20130919-215426.jpg

20130919-215433.jpg